mandag 18. februar 2013

Tre dager på isfiske.


 
 
Etter 4 timer i bilen var det godt å komme fram til Sennalandet i finnmark.Der pakket jeg det siste i pulken å startet min vandring i fint nordlys og en litt kald vind -15 grader.Kulda var ikke så ille så lenge man gikk men når jeg stoppet for en puase ble det fort kaldt.
 
 
 
 Når teltet var satt opp og jeg hadde fått i meg noe varmt.Var det ut med kamera for å forevige stemningen ute.Bare synd at nordlyset ikke var like sterk som når jeg jobbet med teltet.
 
 
 Fredag var jeg tidlig ute på isen men fisket var dårlig.Etter 5 timers fiske lå det 4 røyer på ca 300 gr på isen.
 
 
 Små fisk gir store gleder når det er lenge mellom hvert napp.
 
 
 Den største jeg fikk etter tre dager på isen var like under et halv kilo.
 
 
 Fin kvalitet på sennalandrøya.
 
 
Søndagen ble en fin dag med vindstille å sol.Da forstår man hvorfor fjelllengselen stadig venner tilbake.


Måtte ta et bilde av en litt sliten mora isbor som har vært med på mange turer.Til slutt kan jeg nevne at det ikke ble mer enn 7 røyer på turen.De som ble lørdagsmiddag smakte helt nydelig............

4 kommentarer: