lørdag 24. april 2010

Laksetur 1989

Kom til tana natt til mandag 26/6.Vi slo leir ved veien for vi måtte handle og ordne med fiskekort.Vi gikk inn på mandags formiddagen og turen gikk mye raskere enn sist.Vi var nøye med at ikke pausene ble for lange.
Her koser vi oss med bålkaffe.
Fiske starter kl 1800 og det ble fisket i 6-7 t.Jeg fikk en smålaks etter 15 min fiske ellers var det ingen som hadde napp.Vi tok kveld tidlig var sliten etter turen inn.
Etter par timer i teltet måtte jeg ut for å late vannet.Da var det en laks som hoppet.Jeg vassa ut til en stein i bare underbuksa for å prøve et par kast.På første kastet satt en smålaks fast.Den ble berget og et nytt forsøk ble gjort å det samme skjedde.2 kast og 2 smålaks i bare underbuksa.Etter det presset myggen meg til å få på meg mer tøy.
Ny dag og en ny laks.
Fin plass.Vi gikk ned 29/6 og da hadde vi fått 8 smålaks.
Stanset ved Stabburselva på hjemtur.Der var det ikke mye å se.Det ble et døgn ved bålet med mye kaffe.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar