mandag 20. juni 2011

Full klaff til fjells.

Kan nå se tilbake på en fantastisk helg på fjellet i vest finnmark,gamblet litt på at det kunne bli 15 grader å de første vakende røyer ville vise seg.Begge delene slo til ,med mye vakende røye om natta når vinden løyet.Kom opp til målet for turen på fredagskvelden og det så ikke noe lovende ut med et stort isflak på vannet og ikke noe vak å se selv om det var nesten vindstille.Prøvde litt i en inn os uten å kjenne napp.Etter et par timer gikk jeg til et vann i nærheten som jeg viste var grunner og der var det mer liv.Det vaket ganske bra og i løpe 3-4 timer hadde jeg landet 2 ørreter å mistet et par fine røyer.Lørdags ettermiddag brukte jeg til å fiske med godt fortynget nymfe og det ga meg par fine røyer.Om natta stilnet det igjen å da hadde jeg et eventyrlig fiske på vakende røyer.Må si jeg hadde full klaff med timingen av turen.
Deilig å se fjellrøya gå rundt å vake

Røye klar for håven.

Fin fjellrøye.

Fangsten på lørdags ettermiddagen.

Søndag fisket jeg i innoset med nymfe

og her er resultatet en ørret på 1,2 kg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar